Waarom Podcast
Waarom?
Podcast is Netflix voor luisteraars. Jij kiest het onderwerp; het publiek bepaalt de timing. Dit maakt podcasts een mooie manier om met een specifieke doelgroep in contact te komen. Maar dan moet je wel leveren.
Een goede podcast is geloofwaardig en gericht op luisteraars. Je blijft weg van directe reclame en deelt juist je kennis. Zo ga je de diepte in en creëer je een eigen wereld voor je publiek. Maak iets dat boeit, en je potentiële klanten worden trouwe luisteraars en uiteindelijk fans van jou, je bedrijf of instelling. Marketing 3.0!
Voor Wie?
Voor bedrijven is een podcast de ultieme manier om potentiële klanten aan zich te binden. Maar ook goede doelen, ngo’s en culturele instellingen gebruiken podcastseries om een trouw luisterpubliek op te bouwen.
Daarnaast is er de groep mensen die gewoon graag radio maakt en iets te vertellen heeft. Er is dus altijd wel een goed excuus om een podcast te maken. Maar als je het doet, zorg er dan voor dat je aan een aantal succesfactoren voldoet:
Gespreksstof
Ga voor een onderwerp dat relevant is voor een specifieke doelgroep
Herkenbaar
Zorg voor een eigen, herkenbare sound
Kennis
Regel goede sprekers met kennis van zaken
Flexibele Code
Ga voor perfecte geluidskwaliteit